Wednesday, June 8, 2011

minum air gula.. erghhh..

manis giler tak hingat!!!

semalam, aku dijadualkan minum air gula di klinik desa, bt.13, puchong. part yang paling tak best masa mengandung ni.

kuantiti yang perlu diminum: 1 mug air + 1 paket plastik ubat saiz kecik gula (aku rasa, mau lebih 10 sudu gula!!)

sepatutnya air gula tu dihidang panas, tapi, bila sampai giliran aku ambil darah, air gula tu pun dah jadi suam dah nak ke tahap sejuk dah. dia elok minum masa tengah panas tu. kalau dah suam dan sejuk, boleh loya jadinya.

tips: tak boleh muntah lepas minum air gula, sebelum amik darah. kalau muntah alamatnya minum lagi la di lain hari. aku tak muntah.. yea...

nasib baik ada mek t, minum air gula sekali ngan aku sambil sembang-sembang. kalau tak, lagi jenuh nak habiskan. adeh la...

lepas minum air gula, tunggu pulak 2 jam.. duduk la situ lepak ngan mek t. mata dah melayu, menguap tak tau la dah berapa kali. almaklum, letih memandu daripada bidor pagi tu. cukup 2 jam, amik darah balik.

keputusan akan diberitahu melalui telefon, kalau ada kencing manis la... harap-harap tak ada la kali ni. jenuh nak ulang-alik ke klinik desa test darah 4 kali sehari setiap 2 minggu. kalau tak ke klinik desa, buat sendiri kat rumah. isy, tak siur aku...

semoga aku lulus ujian air gula ini. aamiiin..............

No comments: